Cilj predmeta: Uvođenje studenata u oblast računarske grafike i upoznavanje sa osnovnim tehnikama i algoritmima iz ove oblasti. |
||
Ishod predmeta:Poznavanje osnovnih principa računarske grafike. · Poznavanje osnovnih tehnika i algoritama računarske grafike. Osposobljenost za samostalno programiranje grafičkih aplikacija korišćenjem Microsoft GDI 2D grafičkog API-ja. Osposobljenost za samostalno programiranje grafičkih aplikacija korišćenjem OpenGL 3D grafičkog API-ja. Sadržaj predmeta: Teorijska nastava Uvod
u interaktivnu računarsku grafiku i sisteme za računarsku grafiku. Hardver za
računarsku grafiku. Rasterski i grafički
algoritmi za crtanje, ispunu i isecanje 2D primitiva (linija, krug elipsa).
2D i 3D geometrijske. Transformacije.
Komponovanje transformacija. Algoritmi za ostvarivanje realnosti prikaza.
Modeli boja. Svetlo i modeli
osvetljenja. Modeli senčenja. Algoritmi za generisanje senki. Modeliranje
krivih i površi (Splajn, Bezierove i NURBS
krive i površi). Alati i softver za računarsku grafiku. Grafički API (GDI,
GDI+, OpenGL). Interaktivno grafičko
programiranje. Praktična
nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad Računske
vežbe. Praktičan rad na programiranju grafičkih aplikacija korišćenjem raznih programskih jezika. Literatura: 1.
Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., Hughes, J., Computer Graphics -
Principles and Practice, second edition in C, AddisonWesley Publishing
Company, 1996. 2. Ed
Angel, Interactive Computer Graphics, A Top-down Approach with OpenGL (Third
Edition), Addison-Wesley Publishing Company, 2003. 3.
Hill, F. S., Computer Graphics - using OpenGL, Prentice Hall Publishing
Company, 2001. 4.
Shirley, P., Fundamentals of Computer Graphics, A K Peters Publishing
Company, 2002. 5.
S.Minić: Skripta, EUBR. 2012. 4. A. Tenić, H.
Žigić, Menadžment informacionih sistema, EU BD, 2013. 5. H. Žigić,
M.Kozić, Arhitektura računarskih sistema i mreža, EU BD, 2013. |
- Teacher: Mile Petrovic